vrijdag 3 februari 2017

Een mandje met een mooi verhaal



Vandaag een naaiwerkje 
in de hoofdrol.


Een goede vriendin ging
 verhuizen naar Ierland.
Op haar verhuisdag bracht ik haar
nog een kort bezoekje met een kadootje.
Al haar spullen van haar gezin (  5 kinderen )
moesten in een grote vrachtwagen.
Er was plaatsgebrek en ze gaf me op
het laatste nippertje dit mandje vol
treinsporen voor mijn jongens.
( Haar kinderen zijn er te groot
voor geworden. )


Hetzelfde mandje vulde ik
met kerst met kadootjes
voor mijn mama.
Gevuld met kadootjes, die we van
haar kregen kwam het weer terug
naar huis.


Ik vond het mandje leuk
maar ik wou het nog leuker maken
en een echte bestemming geven.


Na wat denkwerk 
maakte ik van een stukje laken 
een hoesje dat er netjes in past.
Vanboven een boord van een rok
( iets heel oud )
wat juist perfecte paste!
Altijd leuk!
Door de fijne bloempjes op de boord
rijgde ik een touwtje en
zo blijft het mooi zitten.


Het is nu mijn
Bollekes - wol - mand.
Met al die kleurtjes laat ik morgen
iets aan jullie zien.
Nieuwgierig?
Tot morgen dan!

8 opmerkingen:

  1. Wat een leuke mand heb je er zo van gemaakt, Sarah!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat heb je die mand een mooi nieuw jasje gegeven Sarah...echt een mooie decoratie nu...en ik ben benieuwd naar je creatie (van wol waarschijnlik) van morgen...


    groetjes en een fijn weekend
    Rosina

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een bijzonder verhaal. Je hebt 'm mooi aangekleed. Staat vast heel gezellig bij jou thuis, deze mooie mand gevuld met bolletjes wol. Goed weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooi is je mand geworden met de bekleding, leuk voor je wol. Je kerstkaart is mooi geworden met de twee kleuren krans en je muizenkaartje is zooo leuk met die schattige muisjes.
    lieve groetjes Angelique

    BeantwoordenVerwijderen
  5. O, wat een gezellige mand! Zo tof. Je hebt er echt iets moois van gemaakt dat zo als interieurstuk kan dienen.
    Groetjes, Nele

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Oh wat mooi, met al die kleurtjes wol, en zo'n prachtige bekleding ! En wat heeft die mand al vele mensen blij gemaakt ! Groetjes, Enny

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Leuk dat je mand zoveel meemaakt!

    groetjes, Ellen

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Oh die mand had ik al gezien, maar ik blijf ze super vinden ! Van een creatieve mama ben jij toch !

    BeantwoordenVerwijderen

Fijn dat je even keek naar mijn blog en een reactie achter liet . Tot kijk ! Liefs Sarah