maandag 27 juni 2016

Verjaardagscape



Wat een weekend!
Vandaag echt hele kleine oogjes
aan de ontbijttafel.
Eerst was er het ontzettend
 mooie afscheidsfeest.
En gisteren een voetbalmatch
van België met 4 goals
voor ons landje!
Iedereen lag er twee dagen
na elkaar laat in!


Vandaag toon ik een naaiwerkje:
een verjaardagcape.
Ook dit gaf ik als kado aan juf.
Zo kan ze alle verjaardagen in
haar nieuwe cyclus feestelijk vieren.
Na de zesde klas start ze weer 
in de eerste klas.


Ik maakte de cape van een blauwe stof
met daarop grote sterren en daarin
een klein zilversterretje.
De rand werkte ik af met 
een gouden biaislint.


Onderaan een kanten randje.


Alles is gemaakt van restjes
of schatten die ik kreeg
hier en daar.
Zie je die chique knopen
op de strik?
Gaaf hé!
Ik heb enkel het gouden biaislint
moeten kopen.
Ik vind het zalig als ik met weinig 
aangekocht materiaal toch
iets kan maken.

  
 Vanbinnen naaide ik
nog een zelf bestempeld labeltje.

Juf was er super blij mee!

Nog 4 dagen school.
Vandaag is het huishouden
aan de beurt.
De volgende dagen help ik 
nog wat op school met
van alles.

Fijne dag!

13 opmerkingen:

  1. Prachtig gemaakt Sarah! En met zo'n schitterende mannequin supermooi geshowd ook!
    groetjes, Nancy

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wauw!
    Wat ben je toch een duizendpoot!
    Handig met alles...
    Ziet er prachtig uit.

    liefs, Durvina

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat mooi Sarah! Wat zullen de jarigen in de klas zich bijzonder voelen als ze de cape dragen!
    Ik hoop dat je een beetje uit kunt rusten nu!
    Groetjes
    Jantine

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Jij bent echt een manusje van alles Sarah....heel erg leuk bedacht en gemaakt voor de juf!
    Belgie heeft het goed gedaan gisteren met voetbal....ik heb ook zitten juichen!
    Groetjes Diny

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Knap gemaakt, dat zal juf leuk vinden! En wat heb je een geweldig model...je zoontje!!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hey Sarah,

    Ook deze heb je weer mooi gemaakt. Fijn voor de juf om zo volgend jaar te starten in het eerste!
    Heb vroeger ook zo veel gedaan in de lagere school van onze kinderen... Fijn om zo achter de schermen meegewerkt te hebben... Na al die jaren nog steeds een fijne band met de leerkrachten en de directie...

    Liefs,
    Nancy

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Heel mooi Sarah deze cape gemaakt voor de juf op school en je zoontje maakt er een leuke show van zo te zien...kunnen ze volgend jaar weer lekker genieten als ze jarig zijn....

    Wat een leuk idee Marja om zo tot een inspiratie te komen....en ja NAT ...daar had je misschien zo ook opgekomen....wat een vieze kleddernatte dag was het weer vandaag...maar geweldig die teksten erop....SUPER!!!

    groetjes Rosina

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Leuk zeg. Is eens wat anders dan een feestmuts.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een bijzonder cadeau voor de juf! Je hebt de cape echt prachtig gemaakt, ziet er heel feestelijk uit. Goed hè, die vier goals van België gisteren?! Nu moeten ze vrijdag tegen Wales de kartfinale spelen. Echt spannend!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een mooie cape, de juf zal zeker tevreden zijn met zo'n mooie geschenk!!! En we zijn weer heel gelukkig met onze voetballers " de rode duivels"

    Groetjes
    Maria
    Maria

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Prachtig Sarah! Mooi om te zien dat je zo creatief bent. Op zoveel gebieden!
    X

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Oh Sarah je cape is echt prachtig zeg ! Wat een geweldig kado voor de juf !
    Groetjes
    Margo

    BeantwoordenVerwijderen

Fijn dat je even keek naar mijn blog en een reactie achter liet . Tot kijk ! Liefs Sarah