maandag 1 februari 2016

Poppenfamilie


Deze maand op maandag is het op
mijn blog ' poppendag '.
Deze vier popjes maakte ik zelf !
Vorig jaar november gaf 
de kleuterjuf 5 naaiavonden 
om te leren hoe je zo 'n pop maakt .
Het was de bedoeling om 1 pop 
te maken voor mijn jongste zoontje .
Maar ik vond het zo leuk,
dat ik er 4 maakte .


Natuurlijk deed ik er wel langer 
over dan die 5 naaiavonden .
( Het werd een jaarproject )
De popjes kregen ook kleertjes :
een pyama en een kleedje .


Het was een heel proces ,
ze kozen mee de haarkleur en kapsel.


Deze zijn van mijn dochters .


Deze van mijn zoontjes .
De volgende maandagen 
komt er elke dag een pop aan de beurt
en een beetje ' the making off ' .

Morgen is het Maria lichtmis .
Het feest om te vieren
dat de donkere dagen 
ten einde zijn en
er steeds meer licht komt .
De kinderen eten dan pannenkoeken
op school en de kleuters mogen
hun popje meenemen .
Die worden die dag dan vertroeteld .
Vorig jaar had ik net op tijd het 
popje van de jongste af .
Zo fier was hij ( en ik ook ) .
Ook hier thuis spelen
 ze vaak met de popjes .
Ze zijn zo schattig !
En zalig om te knuffelen !





24 opmerkingen:

  1. Ze zijn superleuk, kan me voorstellen dat ze heerlijk zijn om te knuffelen.Knap hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. In de leeslijst zag ik een kakelbonte kip maar hier alleen maar schattige poppetjes! Je bent echt heel veelzijdig creatief Sarah, knap van je!!

    xx Irene

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een schatjes zijn dit Sarah, zo knap dat je dit ook al kan!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. wat een prachtige poppenfamilie! De meisjespop met het donkere haar doet me denken aan een lieve collega met ook zo'n lange haren, bij haar een rastakapsel!
    ik kijk al uit naar het komende verhaal van de making of !
    nancy

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ze zijn super schattig Sarah!
    Knap gemaakt. Hier zullen je kinderen inderdaad heel blij mee zijn.

    Groetjes

    Rimmie

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Heel leuk, vooral die met die dreadlocks!!!
    Creatieve groetjes, Gaby

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een geweldig leuke en lieve poppetjes zijn dit! Bijzonder dat ze op school Maria lichtmis vieren. Wel heel mooi. Het is ook heerlijk als de dagen weer langer worden en er meer licht is. Wat mij betreft zeker een feestje waard :)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hele leuke poppenfamilie! Gaaf gemaakt, snap goed dat je kinderen ermee spelen Liefs Sabine

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een lieve popjes ! Jij bent ook echt van alle markten thuis he!
    Groetjes
    Margo

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat zijn ze leuk! Lijkt me heerlijk om mee bezig te zijn. En al je kinderen er dan ook zo van genieten is het feest compleet natuurlijk.

    groetjes, Ellen

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Heel leuk zijn deze poppetjes Sarah....super mooi gemaakt wat ben jij een creatief iemand....Ik vind ze super schattig, en je kids ook...

    groetjes Rosina

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Oh, wat schattig popjes ! Prachtig gedaan Sarah ! Groetjes, Enny

    BeantwoordenVerwijderen
  13. O leuk, zonnekinderen ! Daar heb je zeker wel een hoop tijd in gestoken, vooral als je net als jij er 4 hebt gemaakt. En leuk dat je kinderen allemaal een stukje zelf hebben mogen kiezen. Jaren geleden heb ik een cursus gedaan en 5 soorten leren maken, van knuffellap-popje tot één met bewegende ledematen. Zo leuk om te doen ! Voor jouw jongste morgen veel plezier met de popverwendag op school

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Hoi,

    Wauw, supermooie poppetjes, kei schattig.

    grtjs
    Claudia

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Antroposofische poppen zijn tijdrovend maar zo moeite waard. Prachtig Sarah!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Haha ik dacht hetzelfde als Enny, wat een schatjes, Groetjes, nelleke

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Heel leuk! Lieve popjes. Leuk dat je voor elk kind eentje maakte! En leuk het feest morgen.
    We gaan het ook echt merken dat het langer licht is. Lekker hoor!
    Groetjes,
    GerJanne

    BeantwoordenVerwijderen
  18. knap gemaakt. en ze zien er heel mooi uit. Leuke gezichtjes.
    Hoe groot zijn ze eigenlijk?
    groetjes Dora

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wat een schatjes! Het lijkt mr heel leuk om die te maken!
    Groetjes,
    Jantine

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Ik las zojuist je blogpost over de kleertjes van de schattige popjes. Deze post had ik dus niet gezien maar oh wat zijn ze leuk geworden. Knap van je en hier mag je trots op zijn.

    Groetjes Thea

    BeantwoordenVerwijderen

Fijn dat je even keek naar mijn blog en een reactie achter liet . Tot kijk ! Liefs Sarah